söndag 13 september 2009

Shorts och täckjacka?

Nu är det en bra konstig årstid som inträtt, tycker jag. Eller konstig och konstig, det är ju samma sak varje år, men den ger mig huvudbry lik förbannat. Jag vet inte hur jag ska klä mig! Jag till och med undviker att gå ut om jag inte måste, för att jag inte vet hur jag ska klä mig.
Solen och den blå himlen säger: Ta på dig shortsen idag också du, Madde.
Löven på backen säger: Höst, höst, täckjacka.
Så jag tar på mig shorts och jacka, ungefär, och blir följaktligen uttittad av mina medmänniskor. Idag toppade jag dessutom med sandaler.
Det vore enkelt om den där inre termostaten fungerade, men nu gör den ju dessvärre inte det. Jag fryser inte om benen. Aldrig. Jag fryser däremot om överkroppen i alla grader under tjugo plus. Vilket är märkligt i sig, eftersom det är på överkroppen jag samlat på mig allt späck och alltså borde frysa mindre. Det finns ingen logik. Om bara ingen brydde sig, så skulle jag nog gå i shorts året om. Och täckjacka. Men ni tittar ju så snett...

Free counter and web stats



1 kommentar:

  1. Lovar att inte titta konstigt på dig Madde.//Johanna

    SvaraRadera