fredag 18 september 2009

IQ vs. barnsäkrat...

Det var väl själva f-n! Jag skriver detta i affekt. Jag skulle äta pannkakor till middag idag, allt väl så långt och inget ont om pannkakorna. Men syltflaskan! Jag har en syltflaska med "barnsäkert" lock, och jag tog mig inte in. För inte allt för länge sedan gjorde jag Mensas provtest och hade ynka ett fel, men jag tar mig inte in i en barnsäker syltflaska! Vad ska man med IQ och allmänbildning när man inte reder ut vardagens banaliteter? Jag fick upp locket till slut, men det var med ren ilska så jag är inte riktigt säker på hur jag gjorde. Vilket förmodligen betyder att jag kommer ha samma problem nästa gång.
Sluta äta pannkakor? Eller köpa sylt på burk, kanske?

Free counter and web stats



2 kommentarer:

  1. Jag tror man klämmer ihop korken lite samtidigt som man vrider:)
    Nu har även jag hittat hit och kommer titta in dagligen. Du är för härlig..........
    Hälsningar "mellansyrril"

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag håller med dig! Jag är inte heller "kompis" med den typen av korkar....
    Men ibland behövs det att man antingen blir förbannad eller att man är väldigt lugn för att få upp dem. Svårigheten är just att man sällan är det! Hälsningar Ewa

    //ewa

    SvaraRadera