måndag 14 september 2009

Om en ramp

Det finns en liten petitess som förbryllat mig i ett par dagar nu. För porten bredvid min har försetts med en ramp. En sådan där ramp som underlättar för manuella rullfordon alltså. Jag förmodar att det är Någon med rullstol eller rollator som är i behov av denna ramp för att ta sig upp för det där lilla steget som är uppskattningsvis tolv cm högt. Och då är det ju jättebra att han/hon fått den hjälpen.

Vad jag undrar är: Vad sjutton händer sedan? För direkt när man kommit in så är det två trappsteg, tjugo cm höga skulle jag tippa, ner. Och där finns det ingen ramp. Dessutom bor jag i ett trevåningshus utan någon som helst tillstymmelse till hissanordningar, så var tar denna Någon vägen väl innanför porten? Ramlar de två trappstegen ner och huserar i cykelkällaren?

Förmodligen är det bara jag som har för mycket fritid och för lite viktigt att tänka på.
Näe, förresten. I min värld finns ingenting som är för oviktigt för att ägnas en tanke...

Free counter and web stats



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar