onsdag 11 november 2009

Några ord inifrån bubblan

Jag far till Västervik i morgon, för en föreläsning. Det betyder att jag är inne i bubblan nu. Jag hamnar alltid i den några dagar innan jag ska iväg på uppdrag, och stannar där några dagar efter att uppdraget är slutfört. För säkerhets skull.

Jag är inte särskilt trevlig när jag är i min bubbla. Inte otrevlig heller. Bara väldigt... neutral. Kanske frånvarande. Jag försöker göra saker, läsa, se på tv, men kommer hela tiden på mig själv med att stirra i horisonten.

Förr hade jag ingen kontroll över min bubbla. Den kunde sluka mig när jag minst anade det, och jag kunde inte för mitt liv ta mig ur den förrän den valde att släppa ut mig. På sina villkor.

Det händer fortfarande. Men nu för tiden kan jag också använda mig av den. Jag tar min tillflykt dit för att ladda, samla kraft och fokusera.

Man kan säga att jag är vän med min bubbla idag.

Äntligen.

....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar