fredag 20 november 2009

Lite bajs och lite bil

Det blev en lite annorlunda dag, det här.

Det började med att någon av fyrfotingarna sprätt bajs långt utanför kattlådan. Jag fick sick sacka mig fram till papper och Ajax, för att kunna ta hand om det som skulle tas omhand. Det var även enkelt att se vilken katt som var den skyldiga då Kasper skamset smög omkring med en BAJSKLUTT I MORRHÅRET. Hur fanken hamnade den där. Oj, oj, oj!

Sedan pep jag ner till återbesiktningen med min nyreparerade Rulta. Allena.

Och där blev jag uppläxad för att jag tagit bort körförbudlappen. Det får visst bara de eller polisen göra. Jag hade alltså brutit mot lagen, jag.
Men, va fanken. När jag skulle köra bilen från verkstaden så slet jag så klart bort lappen. Annars hade jag ju inte tagit mig där ifrån. Det är min logik det, men det var alldelles uppenbart inte hans logik.

Alla bromsrören såg i alla fall bra ut nu.

Så skulle jag köra i väg. Då blev jag stoppad då besiktningssnubben glömt att sänka ner framhjulen. Och för att kunna göra det var han tvungen att höja upp ekipaget 3 meter rakt upp i luften. MED MIG I BILEN!!! Jag som är så förbaskat höjdrädd...

Well, well, ner kom jag och godkänd blev bilen.

Men nu är jag ju helt slut!

....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar