lördag 7 november 2009

Kunde inte hejda mig

Jag spottade på min syster idag. Det var verkligen inte meningen.

Eftersom det står annat på agendan i morgon, så passade jag på att fira min far en dag för tidigt. Min syster Annika droppade också in mitt i fikat, med samma avsikt.

Det började bra. Pappa skrapade lotter, vi pratade, skrattade och fikade.

Så händer det.

Jag hade precis stoppat in en bit tårta i munnen när jag åter kom att tänka på något vi skrattat åt några minuter tidigare. Det bara fräste till på något sätt, jag brast i gapskratt och Annika som satt mitt emot, satt liksom mitt i skottlinjen. Hon fick en massa grädde av mig, kan man säga. Begagnad. På tröjan, i håret, i ansiktet...

Det var verkligen inte meningen. Det var ganska äckligt faktiskt men väldigt, väldigt roligt.

Vi var tre (pappa var ute och rökte) som vek oss av skratt medan mamma plockade fram servetter och erbjöd hjälp att befria frisyren från det ovälkomna.

Annika menade att det var tur att det bara var jag som spottat grädde. Att hon inte hade tagit det med samma fattning om det varit en okänd gammal farbror, eller något.

Jo, tack för den. Blod är tjockare än vatten.

Men förlåt i alla fall...


...

1 kommentar: