söndag 21 februari 2010

Självömkan

....

Stapplar ut i badrummet på ganska svaga ben och tittar mig i spegeln.

Ser ett spöke.

Ett blekt ansikte med ett mer än lovligt rödsprängt vänsteröga.

Det är jag!

Jag har vinterkräksjukan. Och inte någon lindrig variant, utan varianten där man sitter minst deltid på toaletten med en spann i famnen. För att gardera sig, så att säga.

Nu har jag inte spytt sedan igår morse, men så matt man blir! Helt slut.
Dessutom har jag feber, hosta och huvudvärk. Vet inte om det ingår, eller om det är någon annan bacill som passade på när jag ändå var mottaglig.

Jag som skulle till Stockholm i morgon. Årets första föreläsning, vilket betyder att jag varit "ledig" i flera månader. Och så prickar man in detta.

Det stör mig något enormt. Jag hatar att ställa in. Men vad gör man?

Igår var det snöstorm! Min mamma är livrädd att köra bil i taskigt väglag. Ändå satte hon sig i bilen och åkte. Dessutom hittade hon ingen närbelägen parkering, så hon gick flera hundra meter i snöstormen. Allt för att jag skulle få blåbärssoppa och smörgåsrån. Hon är för bra, min mamma!

Nu ska jag bara försöka hålla mig vaken...

....

6 kommentarer:

  1. Åh stackars dig vad jobbigt. Här sitter jag och gnäller över en förkylning, men att ha kräksjukan Det är absolut värre, fy sjutton. Kram och krya på dej!

    SvaraRadera
  2. Hej spöke i spegel där:-)

    Jag är en av de elever som går Np10. Anki har skickat oss till dig.

    Christian

    SvaraRadera
  3. Du hade skrivit en bok, flygfärdig om jag minns rätt. Skall försöka se om biblioteket har den eller så har Anki den antar jag.

    Är den värd att läsa.

    SvaraRadera
  4. Bra att ni har mycket frågor. Jag ska göra mitt yttersta för att ni ska få svar. Det blir via Fronter, det känner ni säkert till.

    Ja, min lilla bok är väl värd att läsa. Du kommer få både insikter och goda skratt... :-)

    SvaraRadera
  5. Håller med om att den är värd att läsa. Jag har den i min bokhylla!

    SvaraRadera