lördag 6 februari 2010

Lite bök runt hörnet...

....
Jo, så är det. Mina föräldrar smiter till någon Kanarieholme på tisdag. Jag har uppmuntrat dem att åka, för det är de värda. Skönt, mycket skönt, för dem.
Men jag ljuger om jag säger att det inte blir väldigt bökigt för mig. Och ljuger gör jag ju inte.

På landet bor hunden Doris och katten Disa, (egentligen mina båda två..) och de kan inte vara ensamma i en vecka.

Så jag får ta mitt pick och pack, tre katter inkluderat, och flytta ut på landet en vecka. Det är där det bökiga kommer in. Att flytta mina tre hårbollar, som ska få bo i källaren ute på landet. Jag får väl sova varannan natt uppe hos Doris och Disa, och varannan natt i källaren hos mina tre bebisar.

Kräver mycket både mentala och praktiska förberedelser detta. Men det måste gå.

Och jag ljuger som sagt om jag säger att det går enkelt och smidigt att byta hemmaplan under en vecka. Men jag ska göra mitt yttersta.

Självklart förnekar jag mina föräldrar inte en välbehövlig semester

Lite bök blir det, jo. Men när jag och mina hårbollar väl är på plats kan det nog bli riktigt trevligt att bo på landet en vecka...

Men lite bökigt. Jo, det kommer det att bli...

....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar