söndag 7 februari 2010

Sporrad!

....

Sporrad, ja. Det låter ju onekligen som något positivt. Som att man ligger i pipeline och väntar på att få göra något riktigt kul, typ.

Min sporre är inte ett dugg positiv. Det är en hälsporre!

Det låter ju på namnet som att något ska växa ut bak på hälen som man kan sticka in i sidorna för att få fart på hästen. Men nu är det ju inget som sticker ut. Och inte rider jag heller.

Men det gör väldigt ont. Precis under hälen, trampdynan kan vi kalla den. Någonting därinne växer och skaver om jag förstått symtomen på Vårdguiden rätt. Benet eller brosk eller vad det är. Det har jäklats med mig i månader nu och blir faktiskt bara värre, så - Nån som vet hur man går skilda vägar med sin hälsporre?

Lite extra orolig just nu också eftersom jag ju ska ha hunden en vecka och hon vill helst ha 2-3 promenader varje dag...

Ja,ja.

På tal om något helt annat så har jag förstått att det är Superbowl i USA i natt. Det vill säga finalen i Amerikansk fotboll.

Jag gillar ju sport, men det som de kallar sport på andra sidan pölen talar inte till mig. Jag har försökt se någon match på Viasat sport, men jag fattar absolut ingenting av Amerikansk fotboll. Det är likadant med baseball.

Men, men låt dem ha sina nationalsporter ifred, så kan vi fortsätta kasta varpa och spela innebandy....

....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar