måndag 11 januari 2010

Tokfrossa

Jag vet inte var den kommer ifrån, men flera kvällar i rad har jag drabbats av tokfrossa när jag gått till sängs.

Det är inte kallt inne, snittar på tjugotre grader, och hela dagarna går jag i shorts och t:shirt. Det gör jag året om.
Men så fort jag krupit ner i sängen bara väller den över mig.

Och eftersom det är så pass varmt i rummet så måste det ju vara något som kommer inifrån. Då spelar det ju föga roll hur mycket jag bylsar på mig.

Härom natten låg jag iklädd strumpor, tofflor, pyjamasbyxor, två långärmade tröjor och vantar. Under täcket. Och frös ändå så att hela sängen skakade.

Tog för givet att jag fångat någon trist bacill och att jag skulle vakna febrig och krasslig. Men på morgonen var jag frisk. Och på kvällen var det dags igen.

Jag fattar ingenting, men jag har börjat ta förebyggande, väldigt varma bad på senkvällen. Mycket välgörande, men igår gick det väl sådär med badet måste jag säga.

Hade precis sjunkit ner och börjat vänja mig när stor, röd katt kom in för att göra sin... kvällstoalett. Jo, kattlådan står strategiskt placerad i just badrummet. Bäst att samla all skit på ett ställe så att säga.

Men nu kom det lite olämpligt. Hur ska jag kunna ligga där och koppla av när det sticker i näsan av nylevererad kattpoop?

Funderade en stund och kom fram till att jag ligger kvar så länge jag kan låta bli att andas med näsan. Två minuter senare blev jag kissnödig...

Bara att kliva upp. Det var helt enkelt inte min baddag.

Jag gör ett nytt försök ikväll.

....

1 kommentar:

  1. Hej! Först vill jag tacka dig för svaret i förra inlägget. Jag tycker du förklarar jättebra!

    Jobbig frossa du får på kvällarna. Hoppas det bara är en period nu när det är så kallt ute. Jag brukar frysa när jag lägger mig, särskilt om jag är väldigt trött. Det går över på natten, så om jag har klätt på mig så åker det av i sömnen sen :)

    Hoppas du får bada ifred ikväll! :)

    Må så gott!
    Kram Nina!

    SvaraRadera