onsdag 2 december 2009

Pensionärsfadder, kanske?

Jag läste ett fint reportage om ett äldreboende här i staden, i min morgontidning.

Jag har ingen sjukvårdsutbildning av något slag, men jag har alltid kännt att jag gärna skulle vilja arbeta med äldre.
Som "sällskapsdam" (lät det där ekivokt?), eller som hustomte på en sådan där avdelning.
Hjälpa till där det behövs. Underhålla de gamla, gå på promenader i fina vädret osv.

Kanske vore något för mig?

Jag har inga mor- eller farföräldrar kvar i livet, men jag gillar gamla människor.

De har så mycket att berätta om hur det var förr.
Många gamla är glada bara de får prata lite, och jag skulle så gärna lyssna.
Kan man bli någon form av bonusperson, tro. Som går omkring där på avdelningarna och gör livet lite roligare för de som bor där?

Och vore i så fall jag rätt person?

....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar