torsdag 8 april 2010

Semesterstress

....

Om en månad så här dags håller jag på att packa ihop det sista inför avfärd.
Då har jag varit på Rhodos en vecka, legat i sanden och pillat mig i naveln, eller vad det är man gör utomlands. Jag har inte varit utomlands på ganska exakt åtta år.

Vad tiden går!

Men nu är det snart dags. Min extramamma slash bästa väninna, vi kan kalla henne Allinug, hyr ett hus på Rhodos och som hon har tjatat att jag ska följa med. Så nu ska jag det och jag är lite nervös, skall erkännas. Har aldrig varit ifrån mina hårbollar (läs: katter) så länge. Det blir abstinens.

Dessutom har jag lyckats pricka in två föreläsningar nu i april, det betyder att jag lever med en hjärnstress som inte är av denna värld. För semester är också hjärnstress.

Jag vet att vi kommer att ha skitkul, det hade vi sist. Men semester är jobb för mig. Det är skärpning och fokus och koncentration... Ni vet: Efter en veckas semester skulle man behöva en veckas semester...

Vad jag ville säga är egentligen: Jäklar vad stressad jag är i huvudet just nu!!!

....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar