onsdag 14 april 2010

Dum på riktigt, eller charmigt disträ?

....

I morse lyckades jag skaka min morgonyoughurt, EFTER att jag vridit av korken. Det är andra gången det händer på inte alls lång tid...

I går kväll när jag skulle rengöra mig, dränkte jag bomullstussen i linsvätska istället för ansiktsvatten.

Så frågan är befogad: Dum på riktigt, eller charmigt disträ?
Jag hoppas på det senare, att man har så mycket viktigare saker att tänka på. Någon måste ju liksom lösa världsfreden också... :-D
....

Man vet att det är vår när fotbollsäsongen drar igång!
I måndags var det dags. Pappa och jag var på plats för att se IFK Norrköping äta upp Öster med 3-0. Vi snackar Superettanivå här, så det är ju inget skönspel. Men ändå. Jag bryr mig inte så mycket om vem som vinner om jag ska vara ärlig. Jag vill bara bli underhållen i nittio minuter och äta kryddkorv på vägen hem.

Jag har inte mycket vinnarinstinkt i mig. Hade jag haft det så kanske jag kunnat förvalta min egen bolltalang när jag var yngre. Men jag vill bara att sport ska vara kul. Med den inställningen blir man ingenting.
....

Man vet också att det är vår när man får ett oförklarligt sug efter att odla.

Extra oförklarligt i mitt fall, då jag inte klarar av att ta i blomjord. Men jag känner verkligen att jag vill odla något. Vad är mindre viktigt. Bara det är grönt och växer.

Man kanske kan hitta tunna gummihandskar eller dylikt någonstans, så att jag kommer över det där med blomjorden....?

....

4 kommentarer:

  1. Absolut charmigt disträ :-)

    Såg ett par jättegulliga odlarhandskar på Claes Ohlsson. De var alldeles ljuvligt rosablommiga och vita. Fast jag vet ju inte om det är så praktiskt att påta i jorden med handskar som i huvudsak är vita... Men söta var dom!

    SvaraRadera
  2. Pernilla Dahlberg22 april 2010 kl. 13:22

    Tack för en kanonbra föreläsning igår i Västerås.

    mamman till en spergertjej som frågade om du själv funderade på att skaffa barn :)

    SvaraRadera
  3. Tack Mib!
    Jag hoppades att någon skulle bekräfta att det var det alternativet som var det korrekta... :-)

    SvaraRadera
  4. Tack själv, Pernilla! För att du kom och lyssnade. Med lite beröm växer jag och kan sträcka extra på ryggen ett par dagar...

    SvaraRadera