söndag 4 april 2010

Glad påsk på er!

....

Lite i efterskott, men ändå. Det är tanken som räknas.

Så fort det gick, det här med vädret!

Det var bara någon månad sedan jag dagligen fick slåss mot mina impulser att gå ut och bygga snökoja. Alla dessa stora, vackra, vita, inbjudande snöhögar. Kanske ska jag låta bli att stå emot impulserna nästa vinter.

Skulle det se väldigt konstigt ut om en fullvuxen, väldigt fullvuxen, kvinna 30+ låg och krälade med en spade i snöhögarna här på innergården?

Skulle någon ringa polisen, tro? Eller psykakuten?

Igår såg jag en snubbe som var ute och joggade i bara shorts och t:shirt. Då blev jag glad för jag vill också gå ut i kortbyxor. Det vill jag i och för sig alltid, men det verkar som att det börjar vara okej att göra det snart.

Ja, ja. Hoppas ni haft en idyllisk påsk med lagom mycket mat och godis. Kanske skänkte ni en tanke på Jesus på korset. Troende eller inte. Jag gjorde det.

Nu är våren här!!!

....

1 kommentar:

  1. Den VAR här menar du. 3 cm snö i morse här uppe bushen. Är det det som kallas april-väder.
    Kram! Syster A

    SvaraRadera