fredag 23 april 2010

Arga molnet

....

Det låter som en gammal, ärrad indianhövding tycker jag: Arga Molnet. Ugh!

Men det är det såklart inte. Det är denna Moder Natur, som jag skrivit om tidigare, som har gaser i magen.

Hon har haft det ett tag nu och både Haiti, Chile och norra Kina vet hur det kan rysta när det bubblar i hennes gigantiska innanmäte.

Nu har hon slutligen bestämt sig för att vända upp stjärten sin någonstans på Island och börja fisa. Och hon gör det med sådan kraft att all skit på insidan av den där vulkanen far rätt upp i luften och atmosfären och visar sig ställa till problem för luftfarten...

Jag är arg på Moder Natur nu, för hon har just snuvat mig på min resa till Rhodos. Jag skulle ha åkt nästa söndag, men tog beslutet att ställa in. Jag vågar inte.

Min bästa kamrat Allinug åker i alla fall, men jag stannar hemma eftersom vi är överens om att jag inte är något positivt resesällskap om jag ska gå en hel vecka där nere och vara orolig.

En orolig Madde, är inte mycket att ha. Helt enkelt.
Jag är livrädd att inte hinna hem i tid om det där molnet börjar jäklas igen. Jag är allt annat än flexibel och skulle inte klara ovissheten, eller att bli satt på en buss från Aten till Norrköping.

Jag var tvungen att ställa in, för att jag är av den nojjiga och nervklena sorten.

Det stör mig som f-n för vi skulle ju ha skitkul, Allinug och jag.
Nu ser det ut som att vi får skitkul i början av oktober i stället. För då gör vi ett nytt försök. Och i oktober är det väldigt varmt i vattnet där nere också. DET ser jag fram emot!

....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar