tisdag 18 januari 2011

Borrjävel!!

....

Det är inget annat än tortyr!

I veckor nu har någon i huset renoverat (jag antar att det är det de gör) När borr möter betong, uppstår ett vedervärdigt ljud som inte är av denna värld. Jag får panik. Hinner känna hur tvättmaskinen börjar centrifugera I MIN MAGE. Det gör ont, jag är rädd, jag springer och letar upp mina hörselskydd. Och jag är förbannad.

Hur länge ska detta få hålla på?

Borra i mig stället. I min kropp. Det skulle inte göra ondare.

Nu förstår jag plötsligt hur det kan "klicka" till i huvudet på människor som sedan gör dumma saker. För jag vill leta upp mannen (oftast en man) med borr och trycka ner denna borr i halsen på vederbörande.

Men jag är för snäll. Alldeles för väluppfostrad. Och så har jag spärrar.

Men att inte kunna komma undan detta ljud någonstans, ens i sitt eget hem.... Man blir galen.

Men eftersom jag inte heller tenderar att bli galen särskilt ofta... Så sitter jag här, med mina gigantiska hörselkåpor på mig, och lider....

....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar